Fellponnyföreningens styrelse

Åsa Pettersson

Annika Lindberg

Kassör

Mitt namn är Annika Lindberg, 65+, pensionär. Jag är sedan årsmötet våren -22 med i styrelsen som ordinarie ledamot, sedan årsmötet -23 har jag också uppgiften som kassör. Jag bor i Skogstorp, Falkenberg i ett gammalt torp nära havet. Där bor jag sedan 2019 tillsammans med Murthwaite Ally, fellvalack, 13 år och en dalesponny, Mabel, sto, 15 år. Fellponnyn är en ny ras för mig men som tilltalade mig då det är en allroundponny, viktbärande, lagom höjd och sååå vacker och trevlig.

Maria Borgegård

Sekreterare

Maria Borgegård 55+ bor i Stockholm och jobbar med löner. Sitter i styrelsen sedan 2015. Jag kom i kontakt med denna underbara ras då jag besökte Berit 2013, och nu har jag två fellponnyer; Michaks Pero och StommegardensMegan.

Berit Magnusson

Ledarmot

Berit Magnuson, 60+, bor i Alingsås. Har haft och fött upp fellponnyer sedan 2008. Även besökt avelsshowen i England så gott som årligen och sett många fantastiska fell där. Tar inga fler föl på mina ston nu, pga mina ledbesvär, men hjälper gärna tillatt svara på frågor om avel och import från England, så gott jag kan.

Lisa Wahlberg

Ledarmot

Lisa Wahlberg, 42 år. Pedagog och beteendevetare. Driver företag med hästar och djur på min gård i Skåne. Har hingsten Blackmoore Chalimero och dräktiga stoet Primadonna JB, hennes föl Frax,  samt 3åriga Stommengardens Pixie. Jag mötte fellponnyn Henry 2006 och älskar att jobba med fellponnyn som ras. Jag blev invald i styrelsen 2023 och hoppas kunna driva rasen framåt i Sverige närmsta åren.

Elin Månsson

Ledarmot

Elin Månsson, 30 år gammal och jobbar på Granngården och som personlig assistent, boende i Skåne. Sitter i styrelsen sen 2023 som supleant.

Jag träffade på Fell vintern 2020 när jag övertalade Lisa att köpa två fantastiska pojkar som jag sedan förälskade mig i, efter det har rasen bara vuxit i mina ögon och jag tycker att de är helt fantastiska! Min absoluta favorit är fellhingsten Blackmore Chalimero som jag varit med och kört in och tränar och visat på utställningar. Jag har även Stommengardens Pixie som jag just nu kör in.

Alexandra Persson

Suppleant

Alexandra Persson, 24 år bor i Skåne och jobbar inom IT som supporttekniker.
Jag kom i kontakt med rasen fell 2020 när en kompis köpte två fellponnysar Var med och tränade och red in en av dem och tyckte att det var en fin och väldigt trevlig ras. Har varit med en del på utställningar som extra hjälp och fotograf.

Sophie Willoughby

Veronica Demmers

Suppleant

Hör gärna av er till oss i styrelsen om ni har frågor eller vill engagera er i föreningen

via mail eller vår facebook.